E-Ticaret Danışmanlığı Nedir?

E-Ticaret Danışmanlığı Nedir? sorusu birçok işletme tarafından aranan ve araştırılan yenilikçi bir sektördür. E-Ticaret yani elektronik ticaret son yıllarda hayatımıza daha çok girmeye başladı ve artık herkesin alışveriş noktası haline geldi. E-Ticaret Danışmanı olarak nitelendirilen ve E-Ticaret markalarına 360 ° hizmet veren E-Ticaret Danışmanlarına ve E-Ticaret Ajanslarına ve ne tür hizmetler sunduklarına bakalım.

Bir E-Ticaret Danışmanı veya E-Ticaret Danışmanlık Şirketi, markaların ve işletmelerin E-Ticaret süreçlerini profesyonel olarak yöneten ve bu süreçteki performanslarını artırmak için stratejiler geliştiren bir ajans veya kişidir. E-Ticaret danışmanları, markaların sunduğu bu hizmetle ilgili periyodik olarak geliştirme ve oluşum raporları sunar. Markanın gelişim sürecini ve yol haritasını birçok noktada uygular ve markaya paralel olarak onlar için görüşmeler yapar.

Bir E-Ticaret Danışmanı Ne Yapar ve Görevleri Nelerdir?

E-ticaret Uzmanlarının ve Danışmanlarının temel görevleri ve işletmeler için yapmaları gereken görevler nelerdir? E-Ticarette Uzmanların faktörleri ve önemi;



  • İşletmelerin döngüsel başarı ve performanslarının ölçülmesi,
  • İş planını geliştirmek ve mevcut iş planlarını sürekli güncel tutarak geliştirmek,
  • Müşterilerin ne istediğini algılamak ve müşteri memnuniyetini kursa göre oluşturmak,
  • İşletmelere satışları hakkında bilgi vermek ve raporlama yapmak,
  • Şirketin SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) işlerini ve aralık yönetimini karşılamak,
  • Bulunduğu sektördeki satış rakamlarını ve müşteri deneyimini ölçmek ve gerekli adımları atmak,
  • İşletmenin müşteri taşımacılığını gözlemlemek ve müşterilerin markaya nasıl ulaştığını ölçmeyi sağlayan bir sistem kurmak,
  • Sipariş yönetimi ve müşteri memnuniyetini arttırmak, marka ile müşteriler arasında bağlantı kurmak dec,
  • Şirketin marka görünümünü ve Çevrimiçi İtibar Yönetimini üstlenmek ve sürdürmek,
  • Yazılım ve pazarlama alanında hizmet vermek ve işletmeye rehberlik etmek,
  • E-Ticaret Danışmanları bir markaya hizmet verirken yukarıdaki noktalara bağlı kalmalı ve ölçülebilir bir sistem oluşturmalıdır. Markanın Tasarım, Yazılım, Reklam, SEO ve Ürün Yönetiminde markayı yönlendirmelidir.



E-Ticaret Danışmanı Nasıl Olunur?

E-Ticaret Danışmanlığı eğitimi alarak veya herhangi bir şirkette E-Ticaret danışmanı olarak çalışarak E-Ticaret Danışmanı olabilirsiniz. Uzun soluklu ve uzmanlık gerektiren bu meslek dalı son yıllarda en çok aranan meslektir. Bir E-Ticaret Danışmanı, bir şirketin E-Ticaret web sitesi için hizmet verir ve endüstri analizi yaparak doğru stratejileri belirler.

E-Ticaret Uzmanı olmak için e-ticaret sektöründe faaliyet göstermek veya e-ticaret markalarını yönetmek en az 3 yıl sürmektedir. Başlangıçta bir e-ticaret eğitimine sahip olmalı ve bir markanın reklam yönetimi, satış performansı, itibar yönetimi ve sosyal medya paylaşım stratejileri oluşturma konusunda yetkin ve deneyimli olmalıdırlar.

E-Ticaret Danışmanlık Ücretleri

E-Ticaret Danışmanlığı Ücretleri, işletmenin potansiyeline ve büyüklüğüne bağlı olarak veya e-ticaret danışmanının görevlerine veya yetkinliğine bağlı olarak değişir. Şu anda, bir e-ticaret danışmanının ortalama maaşı 6.450 dolar. Bu rakam taban fiyattır, ancak sektöre bağlı olarak değişebilir. Bir e-ticaret uzmanının ücreti aslında o kişinin yeterliliğine de bağlıdır. E-Ticaret Acenteliği ücretleri ise işletmenin bulunduğu yere ve yine sektördeki rekabete bağlıdır. Bu ajanslar markaya 360° E-Ticaret Danışmanlığı hizmetini kusursuz bir şekilde sunmaktadır. Bünyesinde barındırdığı markalardan aldığı ilhamla bir markayı en baştan gelmek istedikleri konuma getirmek için gerekli tüm çalışmaları yapar. Etölya ile E-Ticaret deneyimi yaşamak için iletişim sayfasına göz atın ve bekarlar edinin.

E-Ticaret Danışmanlık Ajansı ve Paketleri

Şu anda birçok E-Ticaret Danışmanlık Ajansı bulunmaktadır. Bu ajanslar, profesyonel ekibi ile birlikte işletmelere E-Ticaret Danışmanlık Paketleri sunmaktadır. Bu paketlerin fiyatları ve hizmet içerikleri değişiklik göstermektedir. İşletmeler genel olarak e-ticaret acentelerinin danışmanlık paketleriyle ilgilenmektedir.

Bu hizmet farklı paketlerde olmasına rağmen içeriğine genel olarak bakarsak;

Web Tasarım ve Geliştirme
Arama Motoru Optimizasyonu SEO'NUN Kullanımdan Kaldırılması
Google REKLAM Yönetimi
Sosyal Medya Yönetimi ve Bağlam Yönetimi
Yol Haritası
Ürün Tanıtımı
Üretim Hizmeti
Sayfaların Oluşturulması
Marka Yönetimi
İçerik Yönetimi
Sektör Analizi
Finansal Yönetim
İnsan Kaynakları Yönetimi
Halkla İlişkiler Yönetimi
360° markası gibi birçok alanda hizmet vermekte ve kısaca danışmanlık yapmaktadır. E-Ticarete başlarken daha sağlam adımlar atılabilmesi için uzman ajanslar seçilmeli ve birçok alanda destek alınmalıdır. Performans sürecini marka takip etmelidir.

Source: https://etolya.net/

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Jakuzi Modelleri ve Fiyatları - Atlas'da!

Türkiye'nin En İyi Jakuzi Firmaları ve Şirketleri

Jakuzi Atlas ve Koçtaş Fiyat Kıyaslaması - Atlasjakuzi.com